جريدة أسد الشعر العربي جمال الشرقاوي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

كتب : جمال الشرقاوي : تعليق لي على إحدىَ المجلات \

كتب : جمال الشرقاوي : تعليق لي على إحدىَ المجلات  \ Empty كتب : جمال الشرقاوي : تعليق لي على إحدىَ المجلات

مُساهمة من طرف جمال الشرقاوي الأحد سبتمبر 24, 2023 1:24 pm

تعليق لي على إحدىَ المجلات
كتب : جمال الشرقاوي : تعليق لي على إحدىَ المجلات  \ Img20216

يتشَرَّطون كأنهم يدفعون مقابل الكلمات أو العمل الفكري أو أجر العلاج و الدواء !!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ممكن حضراتكم ما تطلبوش مننا شروط ... هوحضراتكم بتدفعوا لينا أجور مادية عشان تتشرطوا علينا ؟! دة أولاً ... ثانياً .. نفترض إني عايز أشترك و مفيش عندي عمل جديد جاهز للنشر , و انا نفسي مش عايز اكتب .. مش قادر اكتب .. مليش نفس اكتب .. أشترك ازاي إذا ما كنتش هدخل في هذه الحالة بعمل فكري قديم ؟! يعني أضغط على نفسي و أمرض نفسي و اتعب أعصابي عشان خاطركم و اكتب عمل أدبي أوفني أوفكري جديد ... ليه ان شاء الله ... هو انتوبتدفعوا مقابل مادي مثلاً ؟! هو انا هاخد منكم إيه .. شهادة تقدير .. مش عايزها .. إذ أردت أن تُطاع فأمر بمستطاع ... 90% من الأعمال اللي انتو بتكتبوا عليها و لا أروع مكتوبة أي كلام .. غير ناضجة لإن اللي كاتبها .. عشان يكتب لحضراتكم عمل جديد .. داس على الزرار اللي قفاه .. و كتب قصيدة ( مجنونة يا طماطم ) ههههههه قال ( بلاش عمل قديم ) لما تدفعوا مقابل ما تأخذونه .. ليكم الحق تتشرطوا ... لا تمنعني صداقتي لكم من مواجهتكم إذا أخطأتم .. و إذا عدتم عدنا .. تحياتي لكم جميعا ً

القاهرة \ سبتمبر \ الأحد 24 \ 9 \ 2023م ـــ الساعة 1 ظهراً \ أسد الشعر العربي ( جمال الشرقاوي ) كاتب و شاعر و باحث \

جمال الشرقاوي
Admin

المساهمات : 1287

https://gamalelsharqawy.forumegypt.net

جمال الشرقاوي يعجبه هذا الموضوع

- مواضيع مماثلة
» عرض و تعليق لديوان لسان من خشب ـــــ أسد الشعر العربي ( جمال الشرقاوي \ عرض و تعليق لديوان " لسان من خشب " للسفير المصرى الشاعر \ احمد الغمراوى \ بقلم \ جمال الشرقاوى \
» جمال الشرقاوي \ تعليق كتبته لصديقة مثقفة \
» خاطرة : بقلم الشاعرة \ فاطمة نعمان \ و تعليق : جمال الشرقاوي : على هذه الخاطرة \
» تعليق علىَ كلمة ( متدين ) هل هى سيئة الأن أم لا ؟! ـــ جريدة أسد الشعر العربي جمال الشرقاوي ـــ إجتماعية ـــ سياسية ـــ فنية ـــ دينية ـــ شعرية ـــ عامة ــــ
» تعليق على صورة سائق قطار يشرب شيشة و هو يسير بالقطار ؟! جريدة أسد الشعر العربي جمال الشرقاوي ـــ إجتماعية ـــ سياسية ـــ فنية ـــ دينية ـــ شعرية ـــ عامة ـــ