جريدة أسد الشعر العربي جمال الشرقاوي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

لأ انتَ مش مصري ـــ جريدة أسد الشعر العربي جمال الشرقاوي ـــ إجتماعية ـــ سياسية ـــ فنية ـــ دينية ـــ شعرية ـــ عامة ـــ

لأ انتَ مش مصري ـــ جريدة أسد الشعر العربي جمال الشرقاوي ـــ إجتماعية ـــ سياسية ـــ فنية ـــ دينية ـــ شعرية ـــ عامة  ـــ Empty لأ انتَ مش مصري ـــ جريدة أسد الشعر العربي جمال الشرقاوي ـــ إجتماعية ـــ سياسية ـــ فنية ـــ دينية ـــ شعرية ـــ عامة ـــ

مُساهمة من طرف جمال الشرقاوي السبت نوفمبر 18, 2017 5:18 am

لأ انتَ مش مصري
أسد الشعر العربي ( جمال الشرقاوي )
أغنية \ لأ انتَ مش مصري \
نظم الشاعر \ جمال الشرقاوي \

مين قالَّـك تبقىَ مصري
يــ للي بتقتل ولادَك
عمرَك م كنت مصري
يــ للي بتخون بلادَك
لأ انتَ مش مصري !!

هربت من الحدود
و بنيت وراك سدود
و كمان نسيت أصلنا
و راجع تقتل جنود
إزاي تكون مصري ؟!

هان عليك دَمِّـنا
حضارتنا و حلمنا
يــ للي قبضت التمن
ليه تدمَّر شعبنا
لأ انتَ مش مِنـِّـنـَـا
و لا كنت يوم مصري !!

أيوة انتَ مش مصري
لسَّـة عليك بدري
إرهابي أه و خاين
جرحَك هنا فــ صَدْري
رصاص قـتـَـل عمري
يا خسارة مش مصري !!

لا مصر أوطانـَـك
م , دَمْ تبيع أرضنا
و لا تبقىَ مصر امَّك
م , دَمْ تبيع عرْضنا
و هان عليك دَمْـعنا
مُحَال تكون مصري !!

القاهرة \ أكتوبر \ الثلاثاء \ 24 \ 10 \ 2017 م الساعة 5 مساءً \ جمال الشرقاوي \ كاتب و شاعر \

جمال الشرقاوي
Admin

المساهمات : 1286

https://gamalelsharqawy.forumegypt.net

- مواضيع مماثلة
» ياللي انتَ فــ العالي ـــــ جريدة أسد الشعر العربي جمال الشرقاوي ــــ إجتماعية ـــ سياسية ـــ فنية ـــ دينية ـــ شعرية ـــ عامة
» أنا مصري ـــــ جريدة أسد الشعر العربي جمال الشرقاوي ـــــ إجتماعية ـــ سياسية ـــ فنية ـــ دينية ـــ شعرية ـــ عامة
» من قد إيه ـــ جريدة أسد الشعر العربي جمال الشرقاوي ـــ إجتماعية ـــ سياسية ـــ فنية ـــ دينية ـــ شعرية ـــ عامة ـــ
» مصر يا أصل العرب ـــ جريدة أسد الشعر العربي جمال الشرقاوي ـــ إجتماعية ـــ سياسية ـــ فنية ـــ دينية ـــ شعرية ـــ عامة ـــ
» رب قلوب ـــ جريدة أسد الشعر العربي جمال الشرقاوي ـــ إجتماعية ـــ سياسية ـــ فنية ـــ دينية ـــ شعرية ـــ عامة ـــ